onsdag 2 februari 2011

Bröllopskort

Jag fick en beställning på 3 bröllopskort och så här blev resultatet:
 
Då korten skulle vara till samma brudpar försökte jag få dem så olika som möjligt, men det blev ganska snarlika ändå. Jag har använt lite olika dekorationer och tekniker på korten.

 
På samtliga kort har jag använt mig av Rangers Stickles Crystal på blommorna samt lackat löven med Crackle accents. På det sista kortet har jag även sprayat över blommorna med Glimmer Mist - Gold, men det syns inte så bra på bilden.
På det första kortet har jag använt mig av cuttlebugs embossingfolder Swirls samt dekorerat med rosa Pearl stickers.


På det andra kortet har jag använt mig av QuicKutz Nesting Hearts die för att få ut hjärtformen, samt Martha Stewarts fjärlils stans. Fjärilen har jag sprayat med Glimmer Mist Walnut Gold för att få en skimrande effekt. Hörnet är färgat med Crackle Paint - Picket Fence. På den andra bilden har jag embossat texten med svart embossingpulver och bården under är utstansad med Martha Stewarts stans - Doily Lace. Alla kanter är chalkade med Chesnut roan.
På det tredje kortet har jag använt mig av cuttlebugs embossingfolder - Swiss Dots. Martha Stewarts stans - Doily Lace återkommer här igen. 

Grattis till Brudparet. Hoppas ni blir nöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar