onsdag 6 april 2011

Dopkort

dJag fick två beställningar på dopkort för en tid sedan och det var så passande att det ena var till en tjej och den andra till en kille. Så här blev kortet till tjejen:


Jag gjorde kortet som en dopklänning och dekorerade med spets på armarna och i nederkanten. Kanterna är chalkade med Chesnut roan. Texten, som kommer från Kort och Godt,  är embossad med Rangers guld pulver och datum texten är utskriven på datorn. Namnet är utstansat i min cuttlebug med ett alfabet som heter Snow Day.


Stämpeln kommer från Magnolia och är målad med promarker pennor. På vingen och spetsen har jag använt Stickles Crystal för att få ett skimmer. 




På baksidan av kortet har jag Embossat en stämpel med Rangers silver pulver. Längst ner har jag stansat ut retro blommor med en stans som jag sedan lagt i rosa pearl maker i mitten. 

Dopkortet till killen blev såhär:

Här har jag använt samma barntext stämpel och embossat det i Panduros gröna embossingpulver. Samma pulver är använt till texten längst upp, som är en stämpel från Kort och Godt. Vänsterkanten har jag stansat ut med EK Success Round Binding Edge. Kanterna är chalkade med Chesnut roan. Bården längst upp är utstansad med en Martha Stewart Stans som heter Doily Lace. Tagen med namnet är en Magnolia Die och namnet är även här utstansat med alfabetet Snow Day. 



Stämpeln kommer från en tidig Magnolia och den är målad med Promarker. Jag har sedan använt Rangers Glossy accent på skor, napp och knappar för att få fram lite mer detaljer. 



Här syns det lite mer hur stämpeln "blänker" efter att jag embossat den. Jag har även här stansat ut små retro blommor som jag satt små gröna pärlor i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar