tisdag 14 juni 2011

Lianah

Min kompis Lindas dotter fyller 3 år imorgon. Herregud vad tiden går fort! Jag skulle så gärna vilja åka och hälsa på dem i sommar. Det blir inte så ofta då de bor i Uppsala. Jag la kortet på lådan idag och hoppas det kommer fram till den stora dagen imorgon. Mitt kort blev såhär:
Stämpeln kommer från Magnolias kollektion So Special och heter Congratulation Tilda. Jag har målat den med Promarker pennor. Skorna och rosetten är glossade med Glossy Accets medan paketet och hatten är glittrad med Stickles Crystal. Sidorna är stämplade med en ny stämpel i min ägo som är en clearstamp från Prima. Papperen kommer från Dovercraft och heter Piece of cake. Jag gillar det randiga som möter det prickiga. Texterna är utskrivna på datorn med mitt favorit typsnitt Ginga. Hörnen är stämplade med en clearstamp hörnstämpel från My paper world. Kakservetten bakom stämpeln är chalkad med Distress Ink dynan vintage photo vilket även samtliga kanter är.

Tagen är en die från Magnolia och heter Vintage die. Siffran är utstansad med ett alfabet som heter Aquarius. Både den och öglan på tagen har jag låtit krackelera med Crackle accents. Blommorna är chalkade lite med Fluid chalks och färgen Chestnut roan. Jag har även glittrat med Stickles Crystal och Vintage Photo. Kvistarna är en Martha Stewart stans som heter Branch

På insidan av kortet stansade jag ut ovalen med en Nellie Snellen die och runt kanterna har jag använt Pearlmaker rosa för att få små halvpärlor. Den söta nallen är en QuicKutz die som heter Teddy bear och det var massor med små delar som jag fick stansa ut för att sedan sätta ihop. Men visst blev den söt! Fjärilen har jag stansat ut med Marha Stewarts stans som heter Butterfly.

Jag hoppas stor tjejen blir glad för sitt kort. Massor med Grattis kramar från mig. 

Kram
 

 

2 kommentarer: