måndag 8 augusti 2011

Center stair step

Jag blev så inspirerad att göra en vikning som heter center stair step då jag var inne på duktiga Lindas fina blogg. Hon gör otroligt fina kort och det finns mycket där att inspireras av. Jag gjorde det här kortet till min vän Maria som fyllde år igår.

Papper kommer från Maja Design och dessa har jag chalkat kanterna med Vintage Photo. Grattis stämpeln är från Inkido och den har jag embossat i samma färg. Den blå bårdstansen är från Magnolia och det är även bladkvisten som sticker upp till vänster, nyligen inhandlad i Magnolias butik :) Jag har stämplat hörn och kanter med mina nya stämplar från Grunge Collection. Äntligen är de i min ägo. Älskar dem.

Jag gillar den här vikningen jättemycket och kommer garanterat att göra om den igen. 

Stämpeln köpte jag också på Magnolia butiken och den är målad med Promarkers. Skor och tag är glossad med Glossy Accents och blommor och rosetter är glittrade med Stickles Waterfall.
På insidan finns det plats för hälsningen och jag har stansat ut den med en ny Nellie Snellen die som inhandlades i Göteborg. Grattis stämpeln kommer från Reprint.

Tack Linda för inspirationen och Grattis min vän Maria!

Nu ska jag packa det sista för imorgon bär det iväg till Arlanda och tidigt tisdagmorgon till Sardinien. Återkommer om en vecka!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Men Åsalill, hur underbart fint var inte detta kort!?! Allt från papper, dekorationer och den gulliga stämpeln som du färglagt så otroligt snyggt! Färgskalan på kortet är ögongodis för mig!

    Och tack för det fina omnämnandet - fast det är ju du som inspirerar mig (kommer du att se snart i min blogg, men det är DT-kort, så jag får inte visa det riktigt än:)

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det kortet var helt underbart fint! Lyllos din vän som får så fint kort. Finfina färger och en söt liten tös....gillar också henne ;0)

    SvaraRadera