lördag 24 mars 2012

♥ Vintage ♥

Tack alla som hittat till min sida den senaste tiden. Jag är tacksam för alla fina kommentarer och det är roligt att få titta in hos Er och inspireras. Jag hoppas jag kan fortsätta att inspirera Er!

För ett tag sedan gjorde jag ett 60-års kort och det blev ett i vintage stil. Jag gillar verkligen att göra dessa kort och jag kan sitta länge med detaljerna. 
 
Kortstomme i vitt och papper kommer från Panduro. Kanterna är målade med Distress Crackle Paint Picket Fence, vilket även wellpappen bakom bilden är. Papperet med den gamla texten kommer från ett vintagekit jag köpte för ett tag sedan.
Några blommor i hörnet samt några snurrade spiraler på en bit spets. Jag har använt samma färg som ovan på blommorna för att få den krackelerade effekten. Älskar denna färg!
Bilden kommer från ett klippark från Pion Design i serien Från mormors vind. I blommorna har jag lagt lite Rock Candy för att få dem att skimra lite. Kanterna är rivna och chalkade med Distress Ink dynan Walnut Stain.
I en brad har jag lagt en bit chalkat papper med gammeldags text samt siffror som jag sedan täckt med Crackle Accents. Jag gillar effekten den ger och gillar att färgen på kanterna flutit ut lite och gett en gammaldags känsla.
På höger sida har jag rivit upp kanten och lagt en bit av texten under. Så enkelt men så effektfullt. 

Jag önskar dig en fortsatt fin helg och tack för att Du tittade förbi!

Kram


3 kommentarer:

  1. ÅÅH WOOW så vackert, jag har tittat o tittat länge nu och ser nåt nytt hela tiden, HELT UNDERBART VACKERT KORT, I LOVE!!

    KRAMEN MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Åååååå.....sitter och njuter! Underbart fint kort helt i min smak, måste nog lifta lite tror jag ;0)
    Hoppas du får en fin eftermiddag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dig kära fina Åsalill vännen :)

    En STOR fröjd för ögat att titta in här igen så underbart vackert ljuvligt kort du bjuder på SUPER SNYGGT OCH JAG ÄLSKAR DET:) Perfekta färger, detaljer och motiv :)

    Tusen tack snälla du för mycket trevligt besök i min blogg och dina ord om mina Nobless askar och korgar :)
    Alla dina snälla ord tar jag och gömmer och vårdar ömt i mitt hjärta ♥

    Hoppas att din lördag och helg blir mycket trevligt :)

    STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera