söndag 17 juni 2012

Mer studentkort

Det har blivit lite dåligt med uppdaterande på sistone, men tiden räcker inte riktigt till. Jag har många beställningskort som jag sitter med just nu, vilket är jättekul. Jag lovar att visa dem när de är klara. 

Jag tänkte visa några fler studentkort som jag gjorde och de är ganska lika varandra, men några detaljer skiljer dem åt.
 
Studentkort nr 1 är till en kille. Papper kommer från Magnolia, notpapperet från ett vintageset samt klockan är en die från Tim Holtz. Jag tycker om den mycket och tycker att klockan symbolilserar att tiden är inne för studenterna. Det är dags att börja deras nya liv!
Stämpeln kommer från Magnolia och den är målad med Distresser och vattenpensel. Jag lär mig sakta att få till färgerna. Snart så! Runt motivet har jag använt stämplar från Stempelgledje. Siffrorna kommer från alfabetet Metro.
Detaljer på detta kort är lite wellpapp med Crackle Paint, gasväv och lite halvpärlor.
Studentkort nr 2 är till en tjej och där tror jag papperet kommer från Maja Design. Lite spets, notpapper, tårtpapper, ticket die och tag med band i, samt pärlor på skor och ovanför glas är detaljerna på detta kort.
Magnolias studentstämpel är målad med Promarker samt Polychrome pennor. Glitterstick Diamond på kanter, blommor, skor och glas.
 
Studentkort nr 3 är också till en tjej och här är staketet, klockan, tag med band, halvpärlor, wellpapp och gasväv detaljerna. Papper från Maja Design och samtliga die:s förutom klockan är från Magnolia. Studenttjej målad med Promarker och Polychrome pennor.
Ett litet blomhörn ovan staketet. Jag älskar att dekorera dessa små hörn. Blommor är otroligt roligt att dekorera med och jag tycker om att välja färger och former på dessa.
Studentkort nr 4 är till en kille och jag har använt papper från Magnolia, samt notpapper, klocka och lite Crispyband.
Stämpeln är målad med Distresser även på detta kort och skorna och mössan är glossad med Glossy Accents.
Klockan är utskuren i svart wellpapp och tagen kommer även den från Tim Holtz.
Sista studentkortet för i år blev till en tjej och papper kommer från Prima. Lite notpapper och gasväv gömmer sig under motivet. Ett blomhörn vid ett staket och en ticket die samt namnet på studenttjejen i vänstra hörnet är några detaljer på detta kort.
Stämpeln är färglagd med Distresser och glittrad med Glitterstick Diamond.
Jag rullade ena hörnet och satte en hörn die under med en halvpärla i. Tyckte det blev en rolig effekt. 

Det var alla studentkort jag gjort för i år och hoppas Du orkat läsa ända hit!

Jag önskar Dig en fin avslutning på denna söndag och en fin vecka som kommer. Tack för att Du tittade förbi!

Kram

3 kommentarer:

  1. Underbart snygga alla dina kort!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. WOOW WOOW SÅÅ SUPERSNYGGA STUDENKORT ALLIHOPA :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina kort! och så mycket fint det fanns i din blogg! Tack för inspirationen och Glad Midsommar!

    SvaraRadera