fredag 21 juni 2013

De sista studentkorten

Idag är det midsommar! Solen skiner än så länge, så jag hoppas den gör det senare när maten och firandet börjar. 

Idag tänkte jag visa de sista två studentkorten jag gjorde. Jag har varit lite sen med att lägga upp mina kort, så det får bli så här efter studentens slut. Korten är snarlika, men med lite olika dekorationer.
 
Kortstommen är gjord med en die från Go Kreate. Gillar dessa dies! Dekorationer i form av wellpapp med Crackle Paint och gasväv, vit tag med spetsband samt en hjärt tag från en Magnolia die med vitt band och en brad från Kaiserkraft. Lite spets, en fjäril och en ram med datum i från Cheery Lynn.
Motivet från Magnolia är målat med Distresser och jag har glittrat med Stickles Stardust och glossat skor och kepskant med Glossy Accents.
Lite blommor i hörnet där jag fäst blått och gult organza band samt lite blå och gul Paper Thread. Swirlen och bladen kommer från Magnolia.
 
Det andra kortet är uppbyggt på samma sätt. Jag har använt några andra dies från Magnolia.
 
Hoppas Du får en magisk Midsommarkväll. Tack för att Du besökte mig idag. 

Kram


 

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni fick en bra midsommarafton med mycket sol :) Studentkorten är lika fina som alltid, du är så duktig med alla vackra detaljer på dina kort!! :) Snyggt med en lite annorlunda form på kortet också :) Tack för alla snälla kommentarer du lämnar hos mig! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så underbart fint ditt kort är!

    Önskar dig en riktigt härlig sommar min vän!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Riktigt fint kort, andas midsommar! Hoppas du har en bra sommar hittills. Här regnar det för tillfället.. Får hoppas vädret skärper till sig lagom t semestern ;-) kram Pillan

    SvaraRadera