tisdag 26 november 2013

Flaskkort

Idag visar jag två olika stilar på flaskkort hos Scraplagret. Kika in HÄR för att hitta allt material.
På söndag är det 1:a advent och det är så mysigt med glögg och nybakade lussekatter och adventsstakar i varje fönster man ser. Nedräkningen till julafton har börjat på riktigt! 

Om man ska på glöggfika kan det vara kul att hänga på ett flaskkort på flaskan och ge bort. Det finns en mall HÄR om du vill göra en egen. Jag har sedan gjort en egen innermall för mönsterpapper samt en topp upptill. Toppen är en die från Nellie Snellen.
 
 
 

På det första kortet har jag använt mig av en grå bas samt mönsterpapper från Magnolia. Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Jag har dekorerat med en stor vit julstjärna och blad från Magnolia. På dem har jag lagt Stickles samt Crackle Paint. I rosetten har jag fäst en liten bjällra.
 
Mitt andra flaskkort går i vintagestil och har samma grå bas och mönsterpapper kommer från Maja Design. Motivet kommer från ett klippark från Pion Design. Runt kanterna har jag använt ett guldigt Stickles. På toppen har jag satt två bruna rosor.
Jag har färgat min vita Gardenia med Distress Ink Walnut Stain för att få den lite mörkare. En brun ros samt guldiga Vintage Berries fick pryda hörnet. Den guldiga kvisten kommer även den från Magnolia.

Jag önskar dig en fin första advent ♥


2 kommentarer:

  1. Så himla snygga flaskkort, perfekt att ge bort nu i jul tillsammans med en glöggflaska :) Tack för mallen och inspirationen, detta måste jag testa snart :)

    SvaraRadera
  2. Så vackra! Rena konsverket. Ja visst blir det mycket jul nu, både tändsticksaskar och julkort mm, för min del. Men visst är det härligt att frossa?? Ha en härlig första advent. Kram

    SvaraRadera