söndag 5 augusti 2012

♥ gratulationer

Nu har jag haft en veckas semester och det har varit så skönt. Bloggen har fått vila, men idag tänkte jag uppdatera med ett kort som jag fick en beställning på för länge sedan, men som blev klart strax innan min semester.
 
 
Det var ett kort till en 80-åring och jag gjorde det som ett fönsterkort igen, då jag gillar den vikningen. Papper kommer från Creative imaginations. Kantstans samt fjäril är från Martha Stewart och staket och blad swirl från Magnolia
Vissa av blommorna har chalkats med Distress Ink Aged Mahogny för att få samma färg som övriga. Blad swirlen och fjärilen har färgats med Glimmer mist.
Motivet är från Magnolia och jag har färgat den med Distress dynor och vattenpensel. Glitter Stick Stardust på blommorna.
Texten har jag skrivit ut på datorn och bara böjt papperet på ena kanten. Siffrorna kommer från ett alfabet som heter Chandelier.
 
Nu har jag två hela veckor till att njuta av innan det är dags för jobb igen, och jag ska bara vila och ta det lugnt. 

Ha en fin vecka och tack för att Du tittade förbi!
 
Kram
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Så himla fint kort du har gjort! Stämpeln är ju bara så söt, och färgerna du har valt på kortet är så fina :)

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vilket charmigt fint kort!! Gillar din kortvikning och färgkombinationen :) Många fina detaljer. Snyggt också med den rullade textremsan :)Motivet är så fint målat och det är ju aldrig fel med stickles :)

    Låter som en bra plan för semestern. Bara återhämtning.
    Själv har jag 1v till då jag bara ska ta det lugnt, men jag ska även försöka pyssla lite tänkte jag, men jag får se hur det går.
    Tar en dag i taget. :)
    Hoppas du får en superskön söndag
    Kramis

    SvaraRadera
  3. MEN ÅHH såå himla vackert kort, så snyggt det blir med den vikningen, har jag aldrig vågat prova att göra, ser ju så avancerat ut, men du har ju fått det såå snyggt.

    Så söta Tilda färglagt så fint och underbart dekorerat kort, gillar mycket :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Vilket super härligt kort och så fin stämpel på!
    Underbart fint!

    Önskar dig en toppen semester nu, själv börjar jag jobba nu efter 4 härliga veckor!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  5. Jättefint kort! Oerhört läckert med 3-d känslan och så många fina detaljer att titta på! Kram

    SvaraRadera
  6. Ett såååå fint kort med massor av fina detaljer och ett så sött motiv! Måste hinna skapa lite med äldre stämplar nu ser jag. Fick inspiration av dig.

    SvaraRadera