måndag 12 november 2012

En liten kavaj

Att vara ledig en måndag efter arbetad helg känns jätteskönt. Jag har lite nya pysselsaker som ligger och väntar på mig, så den här dagen kommer att fördrivas med en hel del pysslande :) 

Till samma person som fick resväskan i tidigare inlägg gjorde jag även ett kavaj kort som jag gjort några gånger tidigare. Det blev såhär:
Grå cardstock och gråa knappar fick bli framsidan på kavajen.
 
 
Papper till västen kommer från Maja Design. Knappar kommer från Youdo. En kedja med en klock charm som är instoppad i ena fickan. Till slipsen har jag använt en bit grått band som var ett omslag till en filt jag köpte. Det är så bra när det kan återanvändas till pyssel.
 
Insidan har plats för en hälsning och jag har använt samma papper till baksidan av västen.
Då mottagaren är en hängiven golfare var jag tvungen att lägga dit en liten charm i form av en golfklubba.

Nu blir det lite pyssel och jag ska nog fortsätta julkorts tillverkningen som är långtifrån klar än!

Tack för att Du tittade förbi!
 
Kram
 

4 kommentarer:

  1. Åh, då ljuvligt! Det är väldigt bra gjort. Du imponerar, mycket roligt att se. :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Hej Åsa!!! Vad mycket fint du gör :)Kul att se.Hörs till veckan...kram

    SvaraRadera
  3. Ditt kavajkort och din resväska är så himla snygga, jag tokgillar alla detaljer på de båda alstren! :) Måste testa att göra både en resväska och ett kavajkort. Det blir ju så himla snyggt! :)har du en beskrivning på hur du gör ditt kavajkort? :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Shit vad snyggt detta kortet var!!!!!!!!
    Så jäkla häftigt alltså =)
    Så många snygga detaljer och mycket välgjort kort = sånt gillar jag!
    Västen är ju jättefräck och så snyggt att du gjort baksidan på västen när man börjar öppna kortet.
    Den lilla golfcharmen är mycket fint placerat och så perfekt när man kan lägga till en sådan personlig lite sak på kortet =)
    Jag minns att jag gjorde ett litet försök att vika till ett sånt här kort en gång.............men det blev inget vidare och sedan har jag inte gett mig på det igen.......men blir bra sugen nu när du visar detta underbara kort!!!
    Ha en härlig helg!
    Kram Iffa

    SvaraRadera