söndag 14 juni 2015

Together

Den senaste utmaningen hos Vintage Utfordring var med temat Script/Skrift. Jag använde mig av sponsormaterial från Your Own Scrap, samt blommor från Gode Minner. Så här blev mitt inspirationskort. 
Jag har använt mönsterpapper från Maja Design och dekorerat med bland annat kakservett, wellpapp, spets och tyllband, pärlband samt en bit vintage text.
Det härliga stämpelmotivet heter BabyKram och kommer från Your Own Scrap. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På den rosa klänningen har jag lagt Stickles Stardust på prickarna och spetsen. 
De vackra blommorna har jag pyntat med runt motivet och det är en härlig blandning med rosor, liljor, pyntstrån och ett metallhjärta. 

Tusen tack för att Du tog Dig tid att besöka mig idag och jag önskar dig en fin dag!
Kram

lördag 6 juni 2015

Use Your Stash

Så har vi kommit in en bit på juni och sommaren lyser fortfarande med sin frånvaro. Kallt och regnigt och inte alls så mysigt väder ute, men desto bättre pysselväder :)

Lite dålig uppdatering från mig har det varit också, men tänkte visa det senaste kortet jag gjorde för Tilda´s Town förra veckan med temat Use Your Stash. Mitt inspirationskort blev så här:
Mönsterpapper kommer från Maja Design. Jag har bland annat använt kakservett, spets, tyllband, tag samt not die från Memory Box
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På rosen och hårbandet har jag lagt Stickles Stardust
Jag har dekorerat med lite olika blommor och rosknoppar samt använt en blad die från Cheery Lynn

Tack för att Du tittade förbi!

Kram 



torsdag 14 maj 2015

you & me

Den senaste utmaningen hos Vintage Utfordring var med temat Konfirmation eller Bröllop. Jag gjorde mitt inspirationskort med temat bröllop och så här blev mitt kort:
Jag har använt mönsterpapper från Papirdesign. Sedan har jag dekorerat med bl a pärlor, spets, kakservett och blommor. 
Vintage bilden kommer från Pion Design och jag har lagt ett tjockt lager med Utee för att sedan lägga bilden i frysen några minuter och sedan knäcka bilden så den får lite sprickor och krackelerings effekt. 
Jag har dekorerat med lite olika blommor, rosknoppar, blad, pärltråd samt två ringar i silver. 

Tack för att Du kikade in och ha en fortsatt fin dag!

Kram

torsdag 7 maj 2015

Use dies and or punches

Snart har halva Maj gått och vi närmar oss sommaren med stormsteg. Som vi längtat :)

Vi har en ny utmaning på Tilda´s Town med temat Use dies and or punches. Mitt inspirationskort blev lite somrigt och ser ut så här:
Jag har använt mönsterpapper från Paper Pad och dies kommer från Magnolia, Joy Crafts samt Spellbinder
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På blommorna har jag lagt Stickles Stardust
Jag har dekorerat med lite olika blommor och även en mindre blombukett på höger sida. 

Tack för att Du kika in och ha en fortsatt bra dag!

Kram 

torsdag 23 april 2015

Dopklänning

Vi har en ny utmaning på Tilda´s Town den här veckan och temat är Special Occasions. Jag gjorde ett dopkort och gjorde det som en dopklänning som jag gjort tidigare. Det är lite roligare att ge bort ett sådant kort :)
Jag har klippt ut klänningen i vit cardstock och sedan dekorerat med olika spetsar och tyllband. 
Stämpelmotivet från Magnolia har jag färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På hårband och spets har jag lagt Stickles Stardust
Jag har dekorerat med lite olika blommor och bladen är en die från Magnolia
Jag har gjort ett halsband av halvpärlor samt dekorerat med lite fler blommor och en nalle charm.

Tack för att du kikade in och ha en fortsatt bra dag!

Kram


fredag 10 april 2015

Pärlor

Vi har en ny utmaning på Vintage Utfordring och den här gången handlar det om Pärlor/Pearls

Älskade pärlor. Vad vore ett kort utan dessa?! Mitt DT bidrag blev detta:
Jag har använt mönsterpapper från Maja Design. Jag har dekorerat med bl a kakservett, wellpapp, spets, samt tyllband med pärlor. 
Ramen runt bilden är en die från Spellbinder, sen har jag lagt ett pärlband runt. På blomman i bilden har jag lagt lite Stickles
Jag har dekorerat med lite olika bommor, pyntebär och pärltråd. 

Hoppas Du hittade lite inspiration och tack för att Du kikade in!

Kram

söndag 5 april 2015

Egg and chicken

Påskhelgen är snart över och jag hoppas Du hade en bra sådan. Den här veckans utmaning på Tilda´s Town är Spring och jag har gjort ett inspirations kort som blev årets enda påskkort. 
Mönsterpapper kommer från Crafty Individuals. Sedan har jag dekorerat med bland annat wellpapp, spets, tyllband, fjädrar samt kakservett. 
Tilda with Egg and Chicken heter Magnolia stämpeln och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Jag har lagt Crackle Accents på äggen.
Jag har fäst lite väv tråd som ett fågelbo och målat tre pärlor med Crackle Paint så de skulle likna små ägg. 
Lite blommor och pyntebär samt en målad fågelbur fick utgöra några av mina dekorationer. 

Ha en fortsatt Glad Påsk och tack för att du kikade in!

Kram