fredag 27 februari 2015

Favorite Holiday

Här kommer mitt senaste kort för Tilda´s Town. Temat den här veckan är Favorite Holiday.
Mönsterpapperet kommer från Maja Design.
Stämpelmotivet är från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers.
Mina dekorationer är lite olika blommor och pyntebär samt en blad die från Magnolia.

Tusen tack för att Du kikade in och ha en härlig dag!

Kram
 

torsdag 19 februari 2015

Love

Jag är ledsen för den dåliga uppdateringen från mig den senaste tiden. Jag har kännt mig lite ur fas och behövde ta en liten paus för att hitta tillbaka igen. Det känns lite bättre, så jag ska visa ett kort som jag gjorde för ett tag sedan för Vintage Utfordring. Temat var "Love is in the Air" - Valentine.
Jag har använt mönsterpapper från Magnolia och sedan använt bl a wellpapp, spets, kakservett, pärlband samt lite olika blommor.
Runt bilden har jag lagt en die från Spellbinder. Kanterna har jag ruggat och färgat med Distress Ink Vintage Photo. Jag älskar den här bilden!

Jag har dekorerat med lite olika blommor, pyntebär, fjäril samt ett metallhjärta. Jag har lagt Stickles Chrystal på blommorna och sedan lagt lite Crackle Paint på på valda delar av kortet.

Tack för att Du kikade in. Ta hand om Dig!

Kram

 

onsdag 28 januari 2015

Be Mine Valentine

Snart är det Alla hjärtans dag och även om man ska uppskatta sina nära och kära alla dagar i veckan, så är det en speciell dag att ta vara på tycker jag. Ge en blomma eller ett kort till någon du tycker om eller bara säg hur mycket den personen betyder för dig.

Denna veckas tema hos Tilda´s Town är Be Mine Valentine. Mitt inspirationskort blev så här:
Jag har använt mönsterpapper från Prima och sedan dekorerat med bl a spets, kakservett, wellpapp och några dies. 
Den söta stämpeln kommer från Magnolias nyaste kollektion och heter You are my Valentine Tilda. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På vingen har jag lagt Stickles Stardust och på hjärtat Crackle Accents
Staketet är en die från Magnolia och fjärilen kommer från ett klippark från Prima.
Jag har dekorerat med lite olika blommor och pyntebär samt ett metallhjärta och en metallkula.

Tusen tack för att du kikade förbi. 

Kram
 

onsdag 14 januari 2015

Devine Tilda

Idag visar jag det första kortet för i år för Tilda´s Town, med temat Anything goes. Det känns lite skönt att skapa "vanliga" kort igen efter alla julkort och med en ny söt stämpel gick färgerna såklart i rosa ;)
Jag har använt mig av mönsterpapper från Maja Design sen har jag dekorerat med bl a spets, kakservett, wellpapp, dragkedja samt blommor.
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Jag har lagt lite Stickles på rosetten och runt motivet har jag stämplat med lite poststämplar samt lagt på embossongpulvret Frantage.
Jag har dekorerat med lite olika blommor och pyntebär samt en vit ängel.

Tack för att Du kikade in och ha en fortsatt bra dag! 
Kram

torsdag 1 januari 2015

Frame it

Idag visar jag ett kort för Vintage Utfordring. Jag är så tacksam att jag får vara med i detta team och jag gillar så att skapa i vintagestil. Temat vi har nu är Frame it/Rama in det. Så här blev mitt inspirationskort.
 
Jag har använt mig av mönsterpapper från Bo Bunny och sedan dekorerat med spets, kakservett, wellpapp samt lite olika blommor och die:s.
Den härliga vintage bilden kommer från Pion Design och ramen är en die från Sizzix. Jag har dekorerat med en pärltråd runt ramen för en glammigare inramning. 
 
Jag har dekorerat med lite olika blommor och rosknoppar samt en liten pärltråd. Fjärils dekoren är en die från Poppy stamps

Tusen tack för att Du kikade in och jag önskar Dig en fin dag!

Kram

söndag 28 december 2014

Happy New Year

Det här året lider mot sitt slut och jag hoppas Du haft ett bra sådant. Annars kommer ett alldeles nytt år snart att inledas och det ska bli spännande att se vad det har att erbjuda. Har Du något nyårslöfte? Mitt går i hälsans tecken iallafall :)

Det sista kortet för i år på Tilda´s Town blir ett litet Gott Nytt År kort. Jag gjorde ett liknande förra året men har en annorlunda vikning på det den här gången :) Utmaningen hos Tilda´s Town är Something New så det passar ju bra med både en ny vikning och ett Gott Nytt år kort.  
 
 
Kortvikningen är ett snedstående stafflikort. Mönsterpapper kommer från Maja Design och jag har sedan använt mig av wellpapp, kakservett samt diverse die:s.
 
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På klänningen har jag lagt Glamour Dust så att den skulle glittra härligt nyårsfin. 
 
 
Jag har dekorerat med lite olika blommor och pyntebär i blått och silver. Jag tycker att de färgerna blir så fina ihop. 

Jag hoppas Du får ett riktigt GOTT NYTT ÅR och tack för att Du följt mig det här året och jag hoppas Du vill fortsätta göra det även under nästa år. Jag hoppas vi ses då!

Kramar



söndag 14 december 2014

Happy Holidays

Äntligen är jag klar med mina julkort. Jag gjorde de sista nu på morgonen. Nu kan jag pusta ut och koncentrera mig på det sista julstöket. Jisses vad tiden har sprungit iväg, det är ju snart julafton!!!

Vi har en ny utmaning på Tilda´s Town den här veckan och temat är Happy Holidays. Eftersom det lades ut igår lördag då det var lucia, gjorde jag ett litet luciatåg. I all stress hann jag skicka iväg kortet utan att ha tagit mer än en helbild, så tyvärr inga närbilder idag.
Jag har använt mönsterpapper från Maja Design och sedan lagt till wellpapp, spets och kakservett. På högersidan skymtar några granar som jag lagt Glitter Snow på. Alla stämplar kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Runt motivet har jag kladdat med mer Glitter Snow och även lagt lite glitter över, vilket inte syns på den här bilden.
Jag har dekorerat med lite olika blommor och rosknoppar samt en kotte och kvistar från Magnolia.

Tack för att du kikade in och njut av de sista dagarna innan jul.

Kram