fredag 30 november 2012

Det första julkortet

En förkylning har smugit sig på mig och jag har blivit hes och snuvig, så jag blev hemma från jobbet idag. Jag ska försöka pyssla de stunder jag orkar, sen vila i soffan med näsdukar och honungsvatten.

Jag skrev i förra inlägget att jag måste göra klart alla julkort och jag tänkte visa idag det första jag gjorde för i år. Det blev rött som julen.
Det gråa papperet med texten kommer från Maja Designs julkollektion från förra året. Det röda papperet kommer från ett litet block från Papermania. Kanten på det papperet är en stans från EK Success. Dekorationer är lite wellpapp med Crackle Paint, ett vinrött crispband samt en metallstjärna i ena hörnet och en god jul charm i det andra. Hörn diesen upptill är från Quickutz och så himla användbara.
Jag tycker om att använda kanelstång på mina julkort då de både ger sån härlig doft samt är en snygg detalj tycker jag. Jag har även dekorerat med lite blommor samt ett rött pärlband.
 
Motivet kommer från Magnolia och är målad med Promarker samt Polychromepennor. Lite Stickles Stardust på paket och strumpbyxor. Stämplarna runt motivet kommer också från Magnolia.

Det var allt för idag och jag hoppas jag orkar pyssla lite. Tack för att du tittade förbi!

Kram


4 kommentarer:

  1. Underbart fint kort!! Gillar både stämpeln och den fina dien du använt runt.
    Hoppas du får en fin första advent.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅHH vilket fantastiskt julkort med en av mina favoritstämplar, hon är ju bara såå söt lilla Tilda. Du har färglagt henne såå supersnyggt, och vad fiint det blir med kanelstång på kort, ME LIKE :)
    ÅHH stackare har du åkt på dessa eländiga förkylningar nu, dom är ju såå envisa och långvariga nu, hoppas att det blir bättre snart.

    SKICKAR ÖVER LITE STYRKEKRAMAR OCH ÖNSKAR DIG EN TREVLIG ADVENTSHELG :)

    SvaraRadera
  3. Åh så sött och juligt!! Härligt, nu fick jag inspirationen till både en annan stans jag har hemma ;-) hoppas förkylningen blivit bättre, hade själv en släng förra veckan med halsont mm men nu verkar det gett sig (peppar, peppar) hoppas du även fått sovit ikapp efter sömnbristen i förra inlägget. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh wow vilket fantastiskt fint julkort. Vilken bra idé att ha med en kanelstång på kortet, det måste jag testa! :) Tack för inspirationen! :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera