fredag 4 januari 2013

Amilia

Fösta inlägget för i år. Jag börjar med att visa ett kort jag gjorde i veckan. En av mina allra bästa vänner fick sitt andra barn nu i oktober, och jag har inte hunnit träffa dem förrän nu i veckan då de var här för ett besök. Det är så tråkigt att vi bor en bit ifrån varandra, men det är skönt med vänner som man alltid vet finns där och där bandet är så starkt att det spelar ingen roll om man inte setts på ett tag, det är ändå den där starka vänskapen som lyser igenom. Det är svårt att hitta de där vännerna idag. Jag har blivit alltför sviken, men är glad för de starka banden jag har till dessa vänner.

Självklart hade jag gjort ett kort till Amilia som blev hennes namn. Ett ganska enkelt kort i rosa. Tyvärr har jag inte lyckat få till några bra bilder, de ser bleka och tråkiga ut. Måste lära mig att fota bättre det här året! Så här såg kortet ut:
 
De båda mönsterpapperna kommer från Magnolia. Fjärilen är en stans från Martha Stewart. Andra dekorationer är en vit tag med rosa band och vitt floss snöre i samt en liten tingeling charm, en rosa hjärt kakservett, en bit spets samt lite rosa Pearls. Namnet är utstansat med alfabetet Metro.
 Runt motivet ligger ett blomband i form av rosa rosor, körsbärsblomma samt pyntebär.
Motivet är en stämpel från Magnolia och jag har färglagt med Promarkers samt Polychromepennor. På spetsen har jag lagt lite Stickles Stardust och på vingarna Rock Candy.

Vi ses igen i mars Amilia ♥ 

Ha en fin helg!

Kram

6 kommentarer:

  1. Hejsan,
    var ett tag sedan jag gick min blogrunda, man har helt enkelt inte haft tid, men kikade in här och fick se detta underbara kort, åhh man får sån inspiration :)
    Såå ljuvligt kort och gillar ju stämplen är ju såå söt :)
    Javisst är det ju skönt att ha sådana vänner att man alltid vet var man har varandra, fast man inte träffas såå ofta, dom ska man vara rädd om :=)

    God fortsätning på nya året :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Så underbart vackert litet kort och så vackert namn!
    Polychrome pennor har jag varit inne på ett tag, hur tycker du att det funkar?
    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart kort till din vän! Hon måste ha blivit jätteglad. Jag gillar färgerna och det söta motivet. Perfekt placering av dekorationerna också.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert kort! Ljuvliga färger!

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt fint kort! Så mjuka fina rosa toner å jag gillar "blombandet" jättemycket!

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag känner igen mig i dina känslor om vänskapen, min bästa vän, "syrra, flyttade långt bort för 6 månader sen o det är en jobbig separation..:-(( visst kan det kännas sorgset ibland när det är så mkt svårare att naturligt hitta nya vänner i vuxen ålder?
    Men som du skriver... Det är fantastiskt när vänskapen håller fast geografiska avståndet växer! Men man saknar det där lilla vardagliga..

    Supersött kort du gjorde till de, riktigt flickigt. Tack för din snälla kommentar hos mig.
    Kram

    SvaraRadera