tisdag 15 januari 2013

Ett 60 årskort

Ibland när jag ska göra ett kort så låser det sig. Jag får inte till det och allt blir fel. Målandet blir inte bra, papperen blir inte bra eller när jag ska tänka på mottagaren blir det inte heller som jag tänkt mig. Så var det lite med det här kortet. Jag fick inte till det till en början, men sen lossnade det och det blev färdigt till slut. Inte helt nöjd, men det blir jag aldrig :) Kortet skulle ges till en arbetskollegas farfar. Jag hoppas han gillade det!
 
Jag har använt brun cardstock och mönsterpapper kommer från Glitz och heter French kiss. De tre pappersbilderna som sticker fram på vänsterkanten kommer från ett pappersark med okänd utgivare tyvärr, men riktigt snygga bilder i gammaldags stil. Klock die:n är från Tim Holtz och textpapperet bakom kommer från ett vintagekit. Ett crispband, wellpapp med Crackle Paint, blommor med blomcharms i samt några halvpärlor är några av dekorationerna.
 
Jag valde det här söta motivet från Magnolia och tyckte det passade till en farfar. Kanske lite väl gulligt, men jag insåg att jag inte har så många stämplar för killar/herrar förutom Kenny K, och de tyckte jag inte passade :) Jag har målat med Distresser och vattenpensel. Runt motivet har jag stämplat med stämplar från Magnolia samt Vilda stamps. Siffrorna 60 är utstansade i mossgummi med alfabetet Metro.
Kugghjulen kommer från en die från Rox stamps. Gillar dem massor. Jag har gjort dem på samma sätt som jag gjorde på den altrade burken jag gjorde HÄR - Jag har stansat ut dem i metalltejp som jag sedan lagt i en embossingfolder för att få ett präglat mönster på. Sen har jag färgat dem med svart akrylfärg samt lite bronsfärgad Alcohol Inc för att få ett metallutseende.

Jag tror beställaren blev nöjd med kortet och då känns det bra i det kreativa hjärtat! Jag kan andas ut och ta tag i nästa projekt.

Ha en fortsatt fin vecka och tack för att Du tittde förbi!

Kram



5 kommentarer:

  1. Hejsan ..
    kortet är verkligen jättefint, så många läckra detaljer du har fått med.....
    ha en bra vecka...
    kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Underbart vackert kort, tycker jag!
    Ja ibland låser det sig och man får liksom inte till det, men du har verkligen lyckats med ditt kort, gillar klockdien och den superfina Tildan du färglagt så fint!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Jättefint kort Åsa! Du har verkligen känsla för färg o form. Jättefina detaljer, alldeles lagomt. Du blir bara bättre o bättre hela tiden. Väntar med spänning på ditt nästa kort!!!
    /K

    SvaraRadera
  4. Förstår precis vad du menar med att det låser sig, men det känns så himla bra när man till slut ändå alltid får till det! Du har verkligen lyckats, kortet är jättetjusigt! Jag är väldigt sugen på att köpa kugghjulsstansen från Rox. Du har gjort dem supersnygga.

    SvaraRadera
  5. Vilket tjusigt kort! Din färgläggning av stämpeln är ju bara så fin :) Tokgillar alla detaljer på kortet :) Tack för inspirationen!

    Trevlig helg!

    Kram Linnéa

    SvaraRadera