fredag 25 oktober 2013

Baby boy

Igår fick jag träffa min brors son som föddes i söndags. Så liten och söt endast 4 dagar gammal ♥ Synd de bor 25 mil bort, annars hade jag nog varit där varje dag :) Jag hade med mig ett kort såklart, och det blev som det brukar - massor med detaljer. Jag kan liksom inte sålla när jag håller på och göra det clean and simple, utan det har en tendens att bli mycket. Så här blev mitt kort iallafall:
Jag har använt papper från Maja Design och stansat ut själva ramen med en die från Go Kreate. Hjärtat upptill, hjärtbård, bladen samt swirlen under blommorna är die:s från Magnolia. Annat material är en vit och en blå spets, ett pärlband, kakservett, tag i påse samt fjäril.
Stämpeln kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Markers samt Distress Ink. Stickles Stardust på spetsen samt Crackle Accents på vingarna. Runt motivet har jag lagt lite av embossingpulvret Frantage.
Jag älskar blommor och här har jag försökt mixa ihop både vita och blå rosor, rosknoppar, krysantemum samt pyntebär. Jag har lagt Crackle Paint över dessa samt Stickles. En charm i form av små fötter fick sticka ut i nederkant.
Jag hoppas det inte dröjer allt för lång tid innan jag får mysa med den här sötingen igen. Hoppas Du inte växer för fort!

Tack för att du kikade in och ha en fin helg!

Kram







Med det här kortet deltar jag i följande utmaning:
Magnolia Down Under Challenges - Challenge #219 Anything Goes
 

4 kommentarer:

  1. VIlket fint kort och vilka fina detaljer du gjort! Ju mer man kollar på kortet desto mer detaljer hittar man. Gjort med kärlek! Vilka söta fötter!!! Hur söta som helst!

    SvaraRadera
  2. What a wonderful creation! Love the soft colors and all the details you've added!

    Thanks for joining us at MDUC this week!

    Hugs
    Kathrin aka Kruemel

    SvaraRadera