söndag 23 oktober 2011

Stilla natt

Igår var jag på min första pysselträff. Det var jättekul, men jag var riktigt trött när jag kom hem. Sju timmars pysslande tog ut sin rätt, men det var jättetrevligt och jag hoppas det blir fler träffar framöver. Jag fick till två kort och jag tänkte visa det ena kortet för er idag.

Papper från Joyful Peace. Hörnen är en Quickutz die och bården är en Marhta Stewart stans. Kvistarna i blommorna är också från Martha Stewart medan bladet är från Magnolia. Jag fick lära mig att knyta fina rosetter igår, och passade på att göra en på detta kort.

Stämpeln kommer från Magnolias nya julkollektion och den är målad med Promarker och Polychrompennor. Jag försökte mig på Asamias MCP-teknik. Det är roligt att utveckla målandet och få till färgerna ännu bättre.
 
Jag har målat med en snöpenna på mössans och klänningens kanter. Snöflingan på kanten kommer från Magnolia och texten kommer från Slöjd-Detaljer.

Tack för trevlig träff igår och tack för att du tittade förbi. Ha en härlig söndag.

Kram




4 kommentarer:

  1. Super fint kort, Tack själv för den goda kakan och att du kom.

    SvaraRadera
  2. Å vilket fint kort! Kul att du provade MCP, det är riktigt skoj och går att öva massor för att få till skuggorna som man vill. Du har lyckats jättebra!!!
    Hoppas du får en fin vecka.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Superfint kort (som vanligt:) Alltid lika inspirerande att avlägga visit här!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Som sagt, det blir alltid bra! Tack för att du all inspiration du ger!

    SvaraRadera