onsdag 28 december 2011

Sista julkorten

Så har julen varit och ett slags lugn har lagt sig. Jag hoppas ni hade en fin jul, det hade iallafall jag.

Då jag inte varit så duktig att uppdatera på slutet visar jag här några av de sista julkorten jag gjorde. 
Stämplar från Magnolia som jag maskat ihop och färglagt med Promarker och MCP-teknik
På kappans och mössans kanter har jag lagt Stickles Diamond
På granarna har jag lagt på en Snow pen och på kanterna har jag embossat med vitt pulver för att få det att se ut som snö. De röda blommorna har fått lite Crackle Paint Picket Fence för att få samma effekt.
Det här kortet är ett center stair step och den söta stämpeln kommer från Magnolia, medan God Jul stämpeln kommer från Inkido. Färglagd och glittrad på samma sätt som ovan.
Jag gillar verkligen den här vikningen. 
Även här har jag använt en Snow pen för att göra snödetaljer. Snöflingan på sidorna kommer också från Magnolia.
Lite julblommor i hörnet och kvistar från en Marha Stewart stans samt hjärtblad från Magnolia.
Samma vikning på det här kortet och stämpelmotiv och kantstans från Magnolia.
Här använde jag glitter från Martha Stewart på rockens och luvans kanter.
På det här kortet har jag använt mig av en stämpel från Slöjd-Detaljer och målat den med distresser.
Jag har sedan lagt över Rock Candy för att få motivet att krackelera lite. 
 
Textstämpeln kommer från PaperMaze och den är embossad i vitt.
Det sista julkoret jag gjorde för i år ville jag göra lite annorlunda och inte så juligt. En färdig bild från Panduro och en ram från en Nellie Snellen die. 
 Vikning som ovan och enkelt dekorerat med spets och vita blommor med brads.
Tagen är utskuren med en Spellbinder och textstämpeln kommer från Reprint, vilken är embossad.

Det var en återblick på några av de julkort jag gjort för i år. Det ska bli skönt att göra lite andra kort nu ett tag, även om jag har gillat att göra alla julkort, men det blir så intensivt in i det sista. 

Jag önskar er ett Gott Nytt År och hoppas ni får ett fint sådant. 

Kram



1 kommentar:

  1. Så fina kort. Hur gjorde du med texten? Behöver nog gå någon kurs hos dig. ;)Kram

    SvaraRadera