tisdag 5 juni 2012

Du finns i mina tankar

Det här kortet har jag tänkt göra länge, och det blev färdigt för nån vecka sedan.

Vi blev sjuka samtidigt min arbetskollega och jag, fast i olika sjukdomar. Båda lika jävliga, fast på olika sätt. Vi stöttade varandra från första början och sedan dess har vi haft en speciell relation där vi kan prata och förstå varandra på ett sätt som ingen annan kan. Hon har det tufft just nu och jag ville ge ett uppmuntrande kort och visa att jag tänker på henne. Jag hoppas du får krafterna tillbaka snart!
 
Jag gjorde kortet i vintage stil, då det ligger mig varmt om hjärtat. Papperet kommer från Panduro, och jag tyckte de franska texterna passade så bra då Frankrike ligger henne varmt om hjärtat.
Ett litet blomhörn med rosor och pyntebär samt pärltråd. Bladen är en die från Magnolia. Jag har lagt lite Crackle Paint Picket Fence på lite olika ställen och gillar verkligen effekten den ger. En typisk detalj från mig ;)
För er som följt mig kanske vet att jag gillar små detaljer och jag gör dem gärna flera gånger om. En uppriven kant där jag satt en bit gammaldags text under har ni kanske sett på tidigare kort jag gjort. Jag tycker verkligen om den detaljen.
 
Fjärilen är en stans från Marha Stewart och under kanten har jag hängt en ängel charm som jag tycker symboliserar styrka samtidigt som den är en beskyddare.
Bilden är från ett klippark från Pion Design i serien Från mormors vind. Texten är utskriven på datorn. 
Jag gillar att använda papper lager på lager, och gärna med wellpapp penslad med Crackle Paint ;)


Hoppas du fick lite styrka min vän och att du mår bättre snart. Ni andra, var rädd om varandra och ta vara på livet. 

Tack för att Du tittade förbi!
 
Kram 
 



2 kommentarer:

  1. MEN JISSES KAN BARA SÄGA WOOW WOOW SÅÅ LJUVLIGT KORT, vilka underbara detaljer och bilden är ju såå söt, ALLDELES ALLDELES UNDERBART VACKERT KORT :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Vilket ljuvligt vackert kort! Gillar dina lager på lager och dina rivna kanter, underbart!
    Var rädd om dig och jag önska dig en härlig nationaldag!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera