tisdag 12 juni 2012

"För vi har tagit studenten..."

Årets student har flugit förbi och jag gjorde några stycken studentkort i år. Vissa blev gjorda med kort varsel, men jag lyckades få klar dem i tid iallafall. Jag har inte gjort dem så traditionellt gul och blå, då jag kände för att göra dem enkla i färgen och blanda in gult eller blått på korten som en accentfärg.

Jag börjar med att visa det första jag gjorde, och det var till en tjej. 
Jag har använt papper från Maja Design och rivit dess kanter. Lite wellpapp och gasväv såklart och staket die från Magnolia. Klockan är från Tim Holtz och både den och på flera andra ställen har jag använt Crackle Paint Picket Fence. Ovanligt va?! :)
 
Studenttjejen är en stämpel från Magnolia och jag gillar den skarpt. Den ser så härligt livfull ut och sådär glad som man är den dagen. Jag har målat med Promarker och Polychrome pennor. Glas, blommor och klänning är glittrad med Glitter Stick Diamond. Runt kanterna har jag stämplat med Stempelgledjes fina stämplar.
Ett litet blomhörn med diverse blommor samt lite pärlband. Bladen samt hjärtswirlen är  dies från Magnolia.
Jag har använt ett trä hörn från The Dusty Attic som jag färgat med Crackle Paint.

Det var ett av studentkorten jag gjort. Jag kanske visar de andra en annan dag. Nu ska jag göra mig i ordning för en jobbdag. Ha en fin tisdag och tack för att Du tittade förbi!

Kram

 

3 kommentarer:

  1. ÅHH såå underbart härligt studentkort, och jag bara älskar denna stämpel, Tilda ser såå happy ut :)
    Superfint färglagt och dekorerat kort, gillar massor :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Ett jättefint studentkort!
    KramMAlin

    SvaraRadera
  3. Vilket superhärligt studentkort med underbara dekorationer!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera