torsdag 26 maj 2011

4-års kort

Jag fick en beställning till en liten 4-åring som fyllde år nu i maj. Jag gjorde extra mycket detaljer på det kortet. Så här blev resultatet:

Den härliga stämpeln kommer såklart från Magnolia och grattis stämpeln med pratbubbla har jag vunnit på tradera. Namnet är utstansat med alfabetet Zoe. Det vita papperet har en hjärtbård (Valentine Lace) från Martha Stewart som jag köpte när jag var i New York nu senast. Det är mycket billigare att handla där och det slank ner både en och annan stans. Den rosa bården på andra sidan är från Magnolia och heter Tilda Lace.
Siffran har jag klippt ut i dubbelhäftande folie och embossat med Gelly Powder i smaken Cherry. Ja, det luktar faktiskt körsbär när den värmts upp :) På "tagens" ögla har jag hängt ett bronshjärta i pärlfloss. Bladen är en QuicKutz die och utstansade i min cuttlebug. På dem har jag droppat Gloss gel för att få vatten dropps känsla.

Jag har färglagt med promarker och glittrat spetsen med Stickles Crystal och glossat skor, skärp och muddar med Glossy accents. På sidorna har jag stämplat hjärtan som jag fått genom Creative Club.

På papperet bakom har jag använt mina Tim Holtz stämplar igen och hörnet är en favorit die som jag målat med Crackle accents för att få den att krackelera.

Ha en fin dag!

//Åsalill



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar