söndag 8 maj 2011

Blandade födelsedagskort

Jag har gjort en del beställningskort till personer som fyller jämt och jag tänkte visa några av dem här. 


Det här gjorde jag i höstas till en kille som fyllde 30. Stämpeln är från Magnolia och den är så användbar till födelsedagskort tycker jag med den härliga rosbuketten. På rosorna har jag använt glitterstick och skorna och fjärilen är glossade med Glossy accents. Grattis stämpeln kommer från Inkido. Kanterna är skrapade med en Edge scraper och sedan chalkade.


Det här kortet är uppbyggt på ett liknande sätt där stämpeln kommer från Magnolia och är utstansad med en Nellie Snellen die. Den taggade bården är en spellbinder som heter Scalloped Circle som jag sedan klippt isär och monterat runt ovalen. (Jag saknar en oval spellbinder...) Bokstäverna heter Sophisticate och bården i mitten kommer från en Marha Stewart stans som jag färgat med Distress Ink Vintage Photo.

50-årskortet har en sepllbinder som heter Labels Seventeen och bokstäverna heter Aquarius. På bokstäverna har jag sedan använta Rangers Crackle accent för att få dem att krackelera. "Tagen" har jag embossat med en folder som heter Script och det bruna papperet är utstansat med Martah Stewarts Doily Lace.

Det här 50-års kortet innehåller även det en Magnolia stämpel och den är målad, som alla mina motiv, med Promarker pennor. Rosor, skor och vingar är glittrade och glossade. På papperet bakom och bredvid motivet har jag stämplat med Tim Holtz stämplar. Bården på det röda papperet kommer från Magnolia och hörnet är en QuicKutz die som heter Flourish corner. Den har jag målat med Crackle Paint Picket Fence och sedan chalkat kanterna.
 
De här 80-årskorten har jag gjort med Magnolia stämpeln med rosbuketten igen. Kortet till vänster har alfabetet Aquarius i Grattis och paketet är en QuicKutz die. Kortet till höger har en bård från Magnolia längst ner och Tim Holtz stämpel längst upp. Noterna har jag stämplat in på sidorna och den kommer från Panduro. Runt motivet har jag använt Spellbinders Labels Seventeen.

Samtliga siffror har jag gjort genom att först klippa ut dem i dubbelsidig folie från Panduro, som jag sedan häller över embossingpulver i olika nyanser och värmer för att få en reliefeffekt. 

Tack för att du tittade förbi!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar