torsdag 23 februari 2012

Tårtkort

Den första februari fyllde min väns äldsta dotter 8 år. Tänk vad tiden går fort!! Hon har nyss fått ett tredje barn och det blev en liten pojke. Det ska bli roligt att nu kunna få göra lite kill kort framöver. Jag har gjort hans födelse kort som jag kommer att visa lite senare. 
 
Men idag tänkte jag visa kortet jag gjorde till stortjejen Ida. Jag hade sedan länge planerat att göra ett tårtkort till hennes födelsedag och det tog en hel del timmar att få ihop det, men det var verkligen jättekul att få ge henne det. Hon älskar också att pyssla och vi har bestämt att hon ska få pyssla med mig nånting framöver. Så här blev kortet:
Framsidan är gjord med papper från Magnolia och lite spets och blommor. Den vita blad kvisten är också från Magnolia.
Stämpeln (Magnolia) är målad med Promarker och skuggad med Polychrome pennor. Jag har målat detaljer med Glossy Accents samt Stickles Diamond. Runt kanterna har jag stämplat med lite olika stämplar från Pinkpaislee, Panduro samt Stämpelglädje.
När man knyter upp bandet och viker upp kortet så ser man en tårta och en ask. På tårtan har jag lagt spets, halvpärlor med Pearl Maker samt skrivit namnet med alfabetet Sophisticate. I asken har jag lagt åtta stycken tårtljus och knytit ett vitt sidenband runt. 
Så här ser det ut när ljusen är ditsatta och kortets hela bild. Det var som sagt jättekul att göra, men det tog sin tid att få till alla detaljer, men det var det värt.
Jag klädde även insidan med papper och gjorde plats för en hälsning.
 
Tack för att du tittade förbi och ha en fantastisk dag!
 
Kram 
 
 


3 kommentarer:

  1. Hej på dig kära fina Åsalill vännen:)

    WOW WOW WOW OMG vilket helt underbart kort fasen vad du är duktig:)
    Detta kortet blev jag "mycket" imponerad av så himla många underbara detaljer du måste ha lagt mycket tid på det:)Så valarbetat och snyggt jag är helt övertygad om att detta kort blev mycket uppskattad:)

    Så GLAD att du har tittat in hos mig och det är alltid lika trevligt när du lämnat spår efter dig det uppskattas mycket ska du veta:)

    Å du självklart blir man också glad om du gillar det jag visar och gör:)
    Jag älskar att göra maffiga blomster dekorationer en dröm som jag förut hade var att bli florist. Fast jag har astma så det gick inte så jag få fixa med pappers blommor istället:)

    Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:) Ta hand om dig du med!!!

    MASSOR MED STORA KRAMAR från din Lilla vän
    Inger ♥

    SvaraRadera
  2. Vilket kort Åsa, du slutar aldrig att imponera mig. Du är ju super på detta.

    SvaraRadera
  3. Å det var det häftigaste kortet jag sett på länge!!!
    blev helt mållös vet inte ens vad jag ska skriva..
    kortet ÄGER :)
    finns det någon beskriving eller har fnurat ut detta själv??
    mvh sussi

    SvaraRadera