tisdag 2 december 2014

Have a wonderful Christmas

Nu är vi inne på den sista månaden för det här året - December. Jag älskar den månaden och gillar allt som har med julen att göra. Nedräkningen har börjat, men jag har fortfarande inte hunnit göra alla mina julkort. Får försöka öka takten lite :)

Temat för denna veckas utmaning på Tilda´s Town är It´s winter. Mitt inspirationskort blev så här:
 
Jag har använt mig av mönsterpapper från Maja Design. Några dekorationer är die:s med granar och snöflingor från Magnolia samt Joy Crafts, rynkband med pärltråd samt några bjällror. 
 
Stämpelmotiven kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Jag har lagt lite Stickles Stardust på spetsen samt använt en snöpenna på snö detaljerna. Jag har även lagt små blå prickar runt Tilda med skidor för att framhäva bilden mer. Tilda med snöboll har jag satt fast med häftkuddar för att få en 3D effekt. 
 
Jag har dekorerat med lite olika blommor, pyntebär samt kottar. På dessa har jag lagt både Crackle Paint samt Glitter Snow.

Nu skulle det vara mysigt med lite snö här hemma också. Det kanske kommer till helgen :)

Tack för att du kikade in och ta det lugnt i julstressen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar