söndag 6 november 2011

En liten kruka

Så var den här helgen snart slut. Det går så himla fort, men det har varit skönt att vara ledig och bara vila. Pysslat såklart, men det är ju som att vila ;)

Det andra kortet jag gjorde på pysselträffen för ett tag sedan var ett grattis kort till min faster. Jag gjorde ett center stair step kort - jag gillar verkligen den vikningen och den är så enkel att göra. 

Bård och lövswirl från Martha Stewart. Papperet har jag ingen koll på var det kommer ifrån, men de har jättefina sidor både fram och bak.  Grattis stämpeln kommer från Reprint. Metallhörn, tag som är färgad med Vintage Photo samt lite rosor och cherryblossoms fick göra detta kort.
Kortet från sidan så man ser vikningen. 
Stämpeln kommer från Magnolia och är målad med Promarker och MCP-teknik. Motivet är utskuret med en Spellbinder och kanterna är stämplade med Stempelgledes Grounge Collection. Glossad och glittrad i vanlig ordning :)

Hoppas du haft en härlig helg! Tack för att du tittade förbi.
Kramar





4 kommentarer:

  1. Du är så bra på att färglägga motiven och sammanbinda färgerna på korten!

    SvaraRadera
  2. UNDERBART KORT jag älskar det du är så duktig och dina alster är så noga och välgjorda man bara myser och njuter av att titta på:)

    Du hade en hel del underbara saker att bjuda på sedan sist jag hälsade på:) Trevligt för mig:)

    Nu var det ett tag sen har absolut inte glömt bort dig men det har varit så mycket annat så har inte haft ork och tid med bloggen tyvärr !!!
    Har haft turen och varit i väg på en underbar resa med min kära sambo och det gjorde riktigt gott för själen ska du veta :) Men kroppen har behövt att vila sen !

    Så snällt av dig och hälsa på hos mig och lämna så trevliga rader hos mig det uppskattas mycket:) BLIR SÅ GLAD ska du veta:)

    Önskar dig en underbar måndag och vecka som kommer, ha det bäst :) Var rädd om dig !

    Massor med kramar från Lilla Inger vännen♥:)

    SvaraRadera
  3. Tack Åsa för det fina kortet. Jag har det framme på bordet och mycket beröm har du fått av dom som har tittat på det. Jag väntar med spänning på julkorten jag har beställt av dig. Härlig blogg du har. Må så gott faster

    SvaraRadera
  4. Underbart fint kort - jag tror jag blivit hopplöst kär i den bladswirlen (måste ha, måste ha:)

    Kram

    SvaraRadera