torsdag 17 juli 2014

CAS

Sommar, sol och semester när den är som bäst. Härliga dagar har det varit. Hoppas Du haft det lika bra. 
 
Jag har inte hunnit uppdatera mina senaste kort, så jag tänkte jag skulle göra det nu. Det är en ny utmaning hos Marvelous Magnolia och man kan välja mellan att göra ett kort "Over the top" eller "CAS" (Clean and simple). Eftersom mina kort mest är med mycket saker på kände jag för att göra ett enkelt kort för ovanlighetens skull. Det var inte lätt ska jag säga. Det var svårt att hålla sig till få saker och jag försökte hela tiden lägga till mer, men fick ta bort hela tiden. Jag kan inte säga att jag blev så jättenöjd med resultatet, kanske för att jag inte är van att se mina kort så "nakna" ;) Men det var kul att testa iallafall. Här är mitt kort.
Jag har använt mig av en vit stomme och mönsterpapperet kommer från Panduro. Jag har skurit ur vimplarna och hörnet från samma papper och färgat kanterna med Distress Ink Walnut Stain. Mina dekorationer är endast två rosor, ett pyntebär, ett crispband, ett rostyllband samt några halvpärlor i hörnet.
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På glassen har jag lagt lite Crackle Accents

Det var mitt enkla kort. Jag återgår nog till mina "läggapåmassormeddetaljer" kort nu :) Ha en skön sommardag!

Kram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar