fredag 25 juli 2014

Monochrome

Hej! Hur har Du det i sommarvärmen? Jisses vilken värme det blev. Nu kan ingen klaga på att vi inte fick en fin sommar. Jag kan inte minnas när vi hade så här varmt i Sverige senast. Vi får passa på att njuta och tänka på den här tiden i November när vi klagar på kyla och snö istället :)

Vi har en ny utmaning på Marvelous Magnolia den här veckan och temat är Monochrome - alla färger ska vara inom samma nyans. Det var riktigt roligt att göra ett kort i den stilen. Mitt kort blev så här:
 
Jag har valt att göra ett kort i beige eller kanske mer sepia toner. Lite vintagestil över det. Jag har använt mig av mönsterpapper från Maja Design. Jag har sedan dekorerat med bl a spets, wellpapp, gasväv, tag, skelettlöv, fågelbur i trä samt ett hjärta i bark. 
Stämpelmotivet kommer från Magnolia och jag har färglagt endast med Distress Ink Walnut Stain.
 

Några närbilder på mina blomdekorationer samt tag och fågelbur som jag lagt vit Crackle Paint på.

Tack för att Du kikade förbi och njut av värmen!

Kram

2 kommentarer:

  1. Wow - very nice! I like it so much!
    Hugs
    Andrea-Emmi41

    SvaraRadera
  2. Fabulous!! I love design and colors, this is really beautiful! Hugs, Flo.

    SvaraRadera