söndag 11 september 2011

Download Diva

Nu har jag äntligen fått leverera lite kort jag gjort för ett tag sedan. Jag börjar med att visa det jag gjorde till min bror, som blev ett Center Stair Step kort. 

Jag gjorde en lite tuffare stil och en ny stämpel från Kenny K som heter Download Diva fick pryda kortet. Grattis stämpeln kommer från Vilda stamps och är embossad. Bården kommer från Magnolia.

Jag har använt papper från Panduro samt ett rosa papper under som jag rivit kanterna på.

Motivet är målat med Promarker och glittrat med Stickles Crystal. Runt motivet har jag stämplat med stämplar från My Garden samt Inkidos stämpel Splash. Jag har även gnuggat in Distress Ink färgen Vintage Photo. Inspiration till denna har jag hämtat från Asamia samt Rimna. Två mycket duktiga inspiratörer.
För att få den lite tuffare looken har jag färgat kanterna på blommorna med svart och glittrat dem lite. Tagen, som är från Tim Holtz, har jag stämplat med Stempelgledes Grounge Collection

På den högra sidan har jag satt en liten fågelburs charm som är fäst i ett svart floss band.


Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar