torsdag 15 september 2011

Lili of the Valley

Jag gjorde ett kort till min brors tjej för ett tag sedan och det blev lite annorlunda mot för vad jag brukar göra. Jag brukar inte använda så mycket pastellfärger, men det föll sig naturligt när jag målade och plockade ihop papper och band till kortet. Ibland har jag inte en tanke innan jag gör kortet utan det bara kommer under processens gång. Hur är det för er?

Papperet kommer från Magnolia och det är rivet och chalkat i kanterna. Hörnen är en Quickkutz die och jag har fäst en vit pärla i dem.

Tagen är en die från Magnolia och den är stämplad med stämplar från My Garden.

Motivet är från Lili of the Valley och jag tycker de stämplarna är så söta. Det kanske var därför det blev en pastell målning den här gången. Kjolen är glittrad samt blommor och rosetter.
 
Motivet är utstansad med en Spellbinder och jag har lagt blå Pearl Maker i cirklarna. Grått Crispyband och ett grönblått band från Panduro. Texten är utskriven från datorn med typsnittet Ginga. Jag har sedan rullat papperet från båda sidor för att få en lite roligare effekt.

Tack för att du tittade förbi. Ha en härlig torsdag.

Kram

2 kommentarer:

  1. Å vilket fint kort, och vilken söt liten stämpel.
    Du funderade över ramen på mitt kort, det är en spellbinder-die som jag använt att stansa ut med i vanligt bazill.

    SvaraRadera
  2. Väldigt gulligt pastelligt kort! Du kan de färgerna oxå!

    SvaraRadera