onsdag 21 september 2011

Kuvertkort

Ett roligt sätt att lägga pengarna i om man ska ge bort det i present är att göra en minibörs eller kuvertkort som det också heter. Jag prövade att göra ett sådant och det blev såhär:

Jag använde ett ljusgult cardstock som grund och gjorde själva vikningen. Jag klädde den med svart papper som jag använde Tim Holtz embossingfolder på för att få en skinnimiterad look. För att få en låsning har jag fäst magneter och i mitten har jag fäst en knapp med en stor halvpärla i. Ett silverband och några silver halvpärlor fick pryda framsidan.

Så här ser börsen ut från sidan, när den är öppnad. Sidorna blir som dragspel och jag har chalkat kanterna med lite svart färg.

Inuti har jag bara fäst ett svart papper och några klisterbokstäver samt några små silver blings. Perfekt att lägga pengar i och en lite roligare variant på kort att ge bort.
 
Kram

2 kommentarer: