tisdag 5 november 2013

Blue Christmas

Jag är så glad då jag blev top 3 på Time for Magnolia och Top 5 på Tilda´s Town med mitt vintriga julkort. Såå kul! Tack till er som ger mig så fin respons, det gör skapandet så mycket roligare.

Idag visar jag ännu ett vintrigt julkort som DT för Scraplagret. Kika in HÄR för mer produkt detaljer. Jag har byggt upp kortet med olika lager och jag gillar när korten blir lite maffigare och det blir en liten höjd på dem.
Jag har använt mig av en vit bas och två olika mönsterpapper från Maja Design Vintage Autumn Basics. Jag har lyft upp mönsterpapperen samt stämpelmotivet med en mörkblå cardstock. Lite andra dekorationer är kakservett, spets, band med jultext, blå pearls, en die i form av en lyktstolpe på vänster sida, tags från Magnolia samt pärltråd.

Stämpelmotivet kommer från Magnolias nyaste vinterkollektion och heter Show The Way Tilda. Även texten kommer från samma kollektion. Granen är en äldre stämpel från Magnolia som innehåller 3 granar, där jag endast använde en av dem. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På spets samt snöflingor har jag lagt Stickles Stardust och på granen och marken har jag använt en snöpenna. Jag har stämplat med några poststämplar från Magnolia på kanterna, samt lagt lite av embossing pulvret Frantage.
Jag har dekorerat med lite olika blommor samt pyntebär och jag har lagt Crackle Paint och Stickles Stardust på dem. Bladen är en die från Magnolia som jag strött lite Frantage på.

Tack för att du kikade in idag och ha en fortsatt fin vecka!

Kram







Med detta kort är jag med i följande utmaningar:
Totally Tilda Challenge Blog - Going Postal for Christmas
Tildas Town - #77 Anything goes
Simply Magnolia - Anything goes
Card and Scrap - Utfordring #64 Lag et julekort
Midweek Magnolias - Lots of Layers
Deep Ocean Challenge Blog - #64 Winter

12 kommentarer:

  1. Beautiful card and coloring and lots of pretty details. Thanks for sharing with uw @ Tilda's Town this week!
    Riet xx

    SvaraRadera
  2. Such a pretty card, wonderful layering and design. I love your choice of images too. Thank you for sharing with us over at Midweek Magnolias. Hugs Suzi

    SvaraRadera
  3. Lekkert julekort! Flott med alle lagene og nydelig fargelagt. Tusen takk for at du deltar i utfordringen til Card and Scrap. DT Heidi

    SvaraRadera
  4. Gorgeous card. Love the soft blues and that gorgeous blue rose too. Thank you for sharing your beautiful creation with us in our Going Postal for Christmas challenge at Totally Tilda this time.
    hugs
    Dawn xx

    SvaraRadera
  5. so soft and pretty...lovely...lizzi simply magnolia

    SvaraRadera
  6. underbart skapat som alltid. Du är en mästare!

    SvaraRadera
  7. What a beautiful card, thank you for sharing it with us at Midweek Magnolias 'Lots of layers' Challenge.
    Teresa x

    SvaraRadera
  8. Dette er et lekkert julekort med mange spennende effekter. Tusen takk for at du deltar hos Card and Scrap.

    SvaraRadera
  9. Gorgeous!
    This is the most beautiful card, in my favourite colours too.
    Perfectly embellished.
    Thank you for joining us at Totally Tilda challenge.
    Bug hugs
    Elaine xx

    SvaraRadera
  10. Love all the layers and gorgeous Tilda. Your cards is magical and represent winter perfectly. Thanks for joining us this time at Totally Tilda and we hope to see you again next challenge. Hugs, Brigitte

    SvaraRadera
  11. Wow just stunning! All my favourites are here! I love this tilda and frantage and your details and embellishments are perfect!
    Thank you so much for joining our challenge over at Simply Magnolia this time, good luck!
    Hugs
    Jacqui P x

    SvaraRadera
  12. Dina senaste kort är jättefina! Dem har du verkligen lyckats bra med. :)
    Kram

    SvaraRadera