söndag 3 augusti 2014

Två dopkort

Så har vi kommit in i augusti. Sommaren börjar närma sig sitt slut, men än finns det tid kvar att njuta. Jag har även 2 veckors semester kvar att se fram emot, och med en utlandsresa inbokad så känns det inte så farligt :)

Tiden mellan alla DT kort jag gör har jag faktiskt gjort en hel del andra kort som jag inte hunnit visa, så idag tänkte jag visa två av de dopkort jag gjort. Det ena till min kusins dotter och det andra till min brors son. 
 
Jag gillar att göra dessa dopklänningskort och jag har använt mig av vit cardstock och sedan byggt upp dem med spets, blommor, pärlor och charms. 
Jag har dekorerat med lite olika rosor, en rosa lilja, pyntebär samt blad från en Magnolia die. 
Insidan har jag dekorerat med papper från Prima och stämpeln kommer från Lili of the Valley. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Då min kusin bor i Norge och hennes kille är norsk hittade jag en bild på nätet med en svensk och en norsk flagga framför ett hjärta. 
 
Det andra kortet är uppbyggt på samma sätt, men med blå toner. Texten är utskuren med ett alfabet som heter Metro
Vita och blåa rosor samt lite gröna blad. På dem har jag lagt Stickles Stardust
Papperet på insidan kommer från Panduro och jag har använt mig av samma stämpel som ovan. En liten charm i form av en silversked fick även pryda insidan. 

Tack för att Du kikade förbi!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar