söndag 31 juli 2011

Bokkort

Jag är inne i en period just nu då jag prövar lite olika kortvikningar och det finns ju så många! Det passar bra nu när jag har många vänner som fyller år och var och en får en ny vikning. Till min pysslande vän prövade jag att göra ett Bokkort. Väl värt ett försök då det blir ett fint och annorlunda resultat. Jag passar även på att skicka kortet till Fruarna Liljas tävling #68. Så här ser den mallen ut: 

 Så här blev mitt resultat:

På framsidan har jag använt lite olika dekorationer. Stämpeltjejen kommer från Magnolia och den är målad med Promarker. Motivet är utstansat med en spellbinder som heter Lacey Ovales. Fjärilen är en stans från Martha Stewart och tårtpapperet har jag köpt på tradera. 

 
I blomdekorationen har jag hängt en liten ängel charms, samt dekorerat med Martha Stewarts kvist stans. Ovanför stämpelmotivet har jag stämplat med Inkidos stämpel Old letter i färgen Vintage Photo samt embossat den med Clear

På sidan har jag stansat ut bokstäverna grattis med alfabetet Sophisticate. Som knytning har jag använt ett beige vintageband för att knyta ihop "boken". På alla kanter har jag gnuggat in Distress Ink Vintage Photo

 
På insidan har jag använt samma papper och på vänstersidan har jag gjort en hälsningsruta med en Nellie Snellen die, samt en grattis stämpel från Reprint. Fjärilen är en stämpel från Inkido. I ramen har jag stämplat en av Inkidos stämpel som är lite av en favorit just nu. Jag har stämplat den med Distress Ink Walnut Stain sedan har jag har embossat den med Clear embossingpulver.

Det tog lite tid att färdigställa, men det var superkul att göra och jag tror min vän blev glad!

Kram 





4 kommentarer:

  1. Dessa bokkort är ju så fina och ditt var helt underbart ljuvligt! Så gulligt dekorerat och Tilda med minipresent är sååå god!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Å vilket underbart fint bokkort. De kommer bli sååå glada. Inte ofta man får fina scrappade saker när man är scrappare själv, och det uppskattas alltid massor.
    Tack för kommentaren i min blogg. Du undrade över märket på stämpeln, och det är "Thickled Pink Stamps" Det finns många olika fina stämplar av det märket. Jag hittade henne hos Inkywings, men vet inte om hon fortfarande har kvar dem, eftersom hon ska sälja ut sina saker.

    SvaraRadera
  3. Jag blev verkligen glad när jag fick detta bokkort! Så mycket detaljer som hjälper till att höja intrycket ännu ner. Tack!

    SvaraRadera