lördag 30 juli 2011

Tri Shutter Card

Jag prövade att göra en ny vikning när min vän Christin fyllde år. Det blev ett Tri Shutter Card och det var inte så svårt att göra. Det som var svårt var att fylla alla rutor med papper och dekorationer, men det är ju det som är den roliga biten ;)
Framsidan blev så här och jag har använt mig av ett och samma papper som går i ljusgrönt med blommor på (vet tyvärr inte vad det kommer ifrån) där jag lagt ett mörkgrönt papper bakom.
Cirkeln är en Nellie Snellen die och texen kommer från en stämpel jag köpt på Karlssons Scrapperi för en tid sedan. Blommorna är glittrade med Stickles Crystal och jag har även dekorerat med metallbommor och halvpärlor.
Fjärilen kommer från en Martha Stewart stans som jag stansat ut ut samma papper och sedan sprayat med Glimmer Mist Gold för att få den att skimra lite.
När man viker ut hela kortet ser det ut så här och blir mycket dekorativt mot för ett vanligt kort tycker jag. Namnet och siffrorna har jag stansat ut från ett alfabet som heter Harvest. Texten till höger är en stämpel från Inkido som heter Värme. Lite spetsband och halvpärlor är den dekoration jag använt inne i kortet, sen tyckte jag det inte behövdes något mer.

Det var ett roligt kort att göra och det blir nog några fler framöver. 

Ha en trevlig lördagskväll!

Kram


 

1 kommentar:

  1. Men oh, vad superfint. Underbara papper och så fint komponerat! Jätteläcker vikning - måste jag prova (är inne i en vikningsfas just nu:)

    Kram och tack för inspirationen!

    SvaraRadera