torsdag 7 juli 2011

Kort till kollegor

Två kollegor på jobbet är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi skickade blommor till dem och jag gjorde två kort för att visa att vi tänker på dem. Jag gjorde korten likadana och i måtten 14x10 cm.

Jag använde mig av ett grått cardstock och papper från samma kollektion som jag använde mig av till miniasken. Jag rev kanterna på det bakomliggande papperet och runt den fyrkantiga biten i mitten har jag använt en Spellbinder som heter Large Classic Inverted Scalloped Square.

I mitten stämplade jag texten Tänker på dig med Distress Ink Walnut Stain och embossade med Clear embossingpulver. Fjärilen är en Martha Stewart stans som jag stansat ut från samma papper som bakgrunden och glittrat med Stickles Platinum. I mitten av fjärilen har jag lagt tre halvpärlor med Pearl Maker i färgen Amber.
 
I vänstra hörnet har jag stansat ut ett hörn från Quickutz som heter Flourish Corners. Jag har sedan fått den att krackelera genom att ha målat den med Distress Crackle Paint Picket Fence. Kanterna är chalkade med Creamy Brown. Övriga kanter är chalkade med Chestnut Roan.

Det var allt. Hoppas ni njuter av solen där ute. Det ska jag göra :)

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar